طرح اتهامات مالی علیه خریدار خودروی احمدی‌نژاد
نوشته شده توسط : ژورنالیست

روزنامه کیهان به انتقاد از سکوت مقام‌های اجرایی در مقابل "افشای نام و سوابق" فردی پرداخت که خودروی شخصی محمود احمدی‌نژاد را در یک مزایده ترتیب داده شده توسط دولت خریداری کرده است.

این روزنامه، که مدیر مسئول آن توسط رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌شود، در شماره ا ۲۴ فروردین (۱۳ آوریل) خواستار پی گیری ادعاهایی شد که بر مبنای آنها خریدار این خودرو، ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهکار است.

اشاره کیهان، به خبری است که در شماره اخیر هفته نامه "۹ دی" به مدیر مسئولی حمید رسایی از نمایندگان حامی دولت در مجلس هشتم به چاپ رسیده و در آن خریدار فوق، فردی معرفی شده که یکی از بدهکاران اصلی به شبکه بانکی کشور است و در عین حال به گفته برخی منابع در زمره "۱۰سرمایه دار بر‌تر کشور" قرار دارد.

روز گذشته، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در مورد "لیست ۲۵۰ نفره مفسدان اقتصادی"، که به گفته حامیان دولت از سوی محمود احمدی‌نژاد در اختیار قوه قضائیه گذاشته شده، تاکید کرده بود که تعداد زیادی از افراد مطرح در این لیست، بدهکاران سیستم بانکی هستند.

اتهامات طرح شده علیه خریدار خودروی رئیس جمهوری ایران، یک ماه و نیم پس از آن منتشر می‌شود که خبرگزاری‌های ایران گزارش کرده بودند که مالک یک شرکت که نخواسته نامش فاش شود، خودروی پژوی ۵۰۴ محمود احمدی‌نژاد را به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریده است.

در مراسم واگذاری این خودرو، احمد اسفندیاری سرپرست سازمان بهزیستی، که برگزار کننده مزایده فروش خودروی محمود احمدی‌نژاد بود، اعلام کرد که مبلغ حاصل از فروش، بنا به درخواست آقای احمدی‌نژاد برای "تأمین مسکن مددجویان و معلولان" تحت پوشش بهزیستی هزینه خواهد شد.

خرید خودرو به علت "علاقه شخصی"

در همین مراسم، "محمود ایساری" وکیل شرکت خریدار اتومبیل رئیس جمهوی، دلیل موکلش را برای این کار "علاقه شخصی به احمدی‌نژاد و همچنین روحیه استکبارستیزی و صهیونیست ستیزی وی" عنوان کرد و افزود که خریدار، قصد دارد "موزه عظیمی" را برای مردم آبادان بسازد و ماشین رئیس جمهوری را در آن نگهداری کند.

اگرچه در هنگام واگذاری خودرو، نام و مشخصات خریدار آن اعلام نشد، دیروز علی‌اصغر پرهیزکار مدیر عامل منطقه آزاد اروند، که مراسم واگذاری در آن برگزار شده، در مصاحبه با فارس این خریدار را فردی به نام "دشتی" معرفی کرد که اهل خوزستان است و در تجارت و انبوه‌ سازی فعالیت دارد.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند در این گفتگو، همچنین به تکذیب اخباری پرداخت که حکایت دارد این خریدار، "سهامدار برخی بانک‌ها و شرکت هواپیمایی آتا است و طی سال‌های اخیر به ثروت کلان رسیده است".

به نظر می‌رسد که اشاره آقای پرهیزکار، به بخشی از خبر چاپ شده در نشریه ۹ دی در مورد فعالیت‌های اقتصادی خریدار خودروی رئیس جمهوری است که توسط کیهان هم نقل شده و بنا بر آن، "تنها دارایی این فرد در سال‌های گذشته یک سوله بوده که از آن به عنوان انبار و [برای] کارهای کوچک صنعتی استفاده می‌کرده، اما به تدریج و از طریق ارتباط‌های مختلف دولتی به ثروت کلانی دست پیدا کرده است".

در بخش دیگری از خبر ادعا شده: "وی با هماهنگی حمید بقایی [معاون رئیس جمهوری] توانسته است تا پوشش خطوط هواپیمایی آتا را بگیرد و در کارخانه‌های فولاد نیز سهام دارد."

هفته نامه ۹ دی همچنین، این فرد را صاحب ۳۴ درصد از سهام "بانک سامان" و ۳۰ درصد سهام "بانک گردشگری" دانسته که آن را به عنوان بانک تازه تاسیس متعلق به نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر آقای احمدی‌نژاد معرفی کرده است.

روزنامه کیهان در مطلب انتقادآمیز امروز خود راجع به خریدار خودروی شخصی رئیس دولت نوشته است: "گفته می‌شود بحث خرید این خودرو یک موضوع حاشیه‌ای برای ایجاد حاشیه امن در بازپرداخت نکردن بدهی کلان بانکی بدون اطلاع رئیس جمهوری و با طراحی برخی افراد مشکوک و نفوذی بوده است."

کیهان بدون معرفی این "افراد مشکوک"، به یادآوری هشدارهای قبلی خود در مورد "نفوذ برخی نان به نرخ روزخور‌ها که در سایه رئیس جمهوری محترم پنهان شده‌اند" پرداخته و از مسئولان دولتی خواسته تا اخبار منتشر شده در مورد خریدار خودروی آقای احمدی‌نژاد را پی گیری کنند.

به فروش گذاشتن پژوی ۵۰۴ محمود احمدی‌نژاد، پس از آن صورت گرفت که صادق محصولی وزیر رفاه، در آذر ماه گذشته گفت که وی "برای کمک به ساخت مسکن برای محرومان، پژوی قدیمی خود را به مزایده خواهد گذاشت".

در پی این اعلام سازمان بهزیستی، که قرار بود مبلغ حاصل از فروش خودرو را هزینه کند، با راه اندازی سایتی اختصاصی به جمع آوری پیشنهادات رسیده برای خرید آن پرداخت.




:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: